Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Apr 4, 2005 19:30:30 GMT 1
Het zijn inderdaad leuke nummers die op de bootleg staan.
Ik heb overigens gemerkt dat het versturen van de mp3tjes enigsinds moeizaam verloopt. Ondanks de snelle adsl verbinding. Dus Mark en Cor heb geduld, maar het komt eraan.
|
|
|
Post by Mark on Apr 4, 2005 19:43:53 GMT 1
Bedankt Gijs Top!
Tip: Vul Kor's en mijn emailadres tegelijk in dan stuur je in 1 keer uploaden 2 emails!
|
|
|
Post by Carolien on Apr 6, 2005 17:03:44 GMT 1
Uiteraard wil ik die bootleg ook wel.
Gijs, je hoeft hem niet naar mij te mailen, ik krijg hem wel via KOR. Scheelt weer tijd in het uploaden.
|
|
kor
Full Member
Superman is BACK (met z'n kids)
|
Post by kor on Apr 6, 2005 17:11:09 GMT 1
Dat had je maar gedacht, Carolien.
Ach, natuurlijk help ik je wel
|
|
|
Post by Carolien on Apr 6, 2005 19:46:24 GMT 1
Ach, mijn lieve pappie
|
|
|
Post by SnahZ11 on Apr 11, 2005 9:45:17 GMT 1
Rare Tracks is eigenlijk een verzameling eerste Gruppo demo's, geen "echt" album dus, snel uitgebracht door Polydor toen Gruppo (bij Ariola) een succes bleek te zijn Aan de verzamelplaten tussendoor kan je goed zien hoe Gruppo's carriere in Nederland verliep, afliep eigenlijk, met aan het eind "Hey Girl" als voorlopig dieptepunt, want heeft Gruppo niets mee te maken gehad en was een onderonsje tussen Ariola en een (dacht ik) Engels uitzuiglabeltje. Gruppo moest na Ariola tot op de dag van vandaag altijd op zoek naar ouwe fans met platenlabels die bereid waren nieuwe Gruppo platen uit te brengen (Chris Hinze, Freddie Haayen, William Haighton, Hans van Vuuren, Léon Happé...) maar nu ook nog naar geldschieters, zoals bij Topless 16 en zelfs de DVD is gebeurd (Gruppo zelf) Buddy Odor Is A Gas! staat niet in het lijstje hoewel ie wel samen met een Gruppo album op CD is gezet. Mistakes werd samen met een maxisingle in de USA uitgebracht door Sire Records, waar ook bijv. the Ramones en Talking Heads bij zaten, maar BOIAG wilden ze niet hebben Zou leuk zijn hier ook een Hans Vandenburg solo discografie te plaatsen Gruppo's Spinal Tap moment: wisten jullie dat de eerste persing van Sing Sing in Amerika (daar angstig Second Life genoemd) als enige CD ooit waar ook ter wereld een verkeerde "snelheid" had meegekregen (zeg maar 28 toeren), uit de handel moest worden genomen en overnieuw gedistribueerd, waarna het natuurlijk niks meer werd, want slechte recensies van die eerste persing hadden al in wat bladen gestaan, dus de nieuwigheid was er voor de pers af... Enzovoort. Ga zo door met het forum en misschien is een kadootje bij lidworden niet zo'n slecht idee...
|
|
|
Post by Mark on Apr 11, 2005 16:23:05 GMT 1
Hey bedankt voor je reactie snaH een beetje inside information is zeer welkom! ( Lijkt me wel leuk voor de column op je site ook , je zal zat meegemaakt hebben in al die jaren dus een paar leuke anekdotes zullen het prima doen bij de fans denk ik!) Rare Tracks... ik weet nog precies dat ik 'm op een dinsdagochtend van m'n moeder kreeg. Dinsdag marktdag hier en ik had de eerste paar uurtjes vrij dus terug vd markt had m'n moeder Rare Tracks meegenomen. Ik heb 'm meteen al grijs gedraaid die ochtend voor ik naar school ging en als ik 'm nu draai voel ik nog steeds die sfeer van die dinsdagochtend ongeveer 25 jaar geleden! ( dit lijkt ook wel een stukje uit een column!) Hans Vandenburg discography is een goed idee ja , ik denk dat onze Baarnse fans wel een lijstje kunnen produceren Kadootje bij het lid worden? Al deze gruppo info is toch al een big suprize! Ik ben wel van plan om Gruppofans uit de guestbooks een mailtje te sturen om ze er op attent te maken dat er een forum is. Zitten echter ook een hoop buitenlanders bij dus gaan we dan ook engelands praten of zal ik dit bordje ophangen:
|
|
|
Post by Carolien on Apr 12, 2005 6:52:43 GMT 1
Het is raar om nu ineens in het engels alles te tikken. Vooral als er al een thread is begonnen in het Nederlands. Misschien is een Engels board beter. Daar wordt dan (uiteraard) Engels getikt en de rest nog exclusief voor Nederlanders of mensen die Nederlands kunnen lezen.
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Jun 21, 2005 10:56:59 GMT 1
Ik heb vandaag de cd 'A dime a dozen' van 'The Wishing Well' ontvangen. Hierop staat een nummer van de heer Vandenburg te weten 'Itsahum'. Erg leuk. Mochten er liefhebbers zijn dan wil ik wel een mp3tje doen toekomen.
Kent iemand het nummer 'Green girl'? Hiervan is een gedeelte te beluisteren op de site van the Wishing Well (www.wishing-well.nl). Vreemd genoeg staat dit nummer niet op de cd.
|
|
|
Post by d3g3n3 on Jun 23, 2005 13:45:21 GMT 1
The Wishing Well hebben 2 albums uit, Green Girl staat op die andere + nog een nummer van de hand van de meester Z11!
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Jun 23, 2005 19:24:02 GMT 1
Bedankt voor de aanvullende informatie mbt de Wishing Well. Ik heb nu inderdaad gezien dat er nog een andere cd is (Something out of nothing). Hij is zelfs nog te koop via de reguliere kanalen dus ik ga hem maar snel eventjes bestellen.
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Jun 23, 2005 19:47:57 GMT 1
Wie is er bekent met het project Frank Zappa projekt waaraan DIERECTEUR Hans Vandenburg heeft meegewerkt samen met Marcel de Groot?
Volgens de meester heeft dit in 2003 plaats gevonden en werden werken van Zappa's "Joe's Garage" uitgevoerd. Heeft iemand hier opnames van en is er sprake van een herkenbare sound van de meester z11?
|
|
|
Post by d3g3n3 on Jun 23, 2005 23:10:35 GMT 1
Volgens mij is dat project met o.a. Marcel de Groot niet doorgegaan omdat in dat project Joe's Garage letterlijk werd nagespeeld en de meester Z11 altijd iets heeft van: de letterlijke versie bestaat dus al, laten we in de geest van Zappa spelen, dwz zoals hijzelf het zou doen en ook andere artiesten "gecoverd" heeft. HansZ11 heeft wel met "The Rubbers Of Prevention" met Zappa materiaal meegedaan aan de Marlboro Flashback tour, als 1 van de 1e artiesten, waar helaas dan ook geen opname of beeld van is. Wel van een concert van diezelfde band tijdens de Zappanale in Duitsland. een stukje daarvan is weer terug te vinden op "Shake Hands With Vandenburg" namelijk "Candy Blaze!" oftewel een sneertje naar Candy Dulfer en een compliment naar Michiel van Leeuwen, de saxofonist van TROP, maar ook een tijdje van Gruppo: "kan die blazen!" Genoeg info weer?
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Jun 24, 2005 8:05:07 GMT 1
Wederom bedankt voor de info. Ik heb inmiddels gegoogled en heb de betreffence Zappanale site gevonden www.arf-society.de/index_z.html. Het blijkt hier om Zappanale editie 8 te gaan (1997). Van deze editie is ook een cd uitgegeven in een gelimiteerde oplage van 500 stuks. Dat gaat dus nog erg lastig worden om deze in handen te krijgen. De volgende nummers staan er op: "Arf Society's Black CD" (Zappanale #8) Rubbers Of Prevention 2. Medley 3. Love Of My Life 4. Road Ladies 5. Take Your Clothes Off When You Dance 6. What's The Ugliest Part Of Your Body? Arnie Fruit Quartet 8. The Purple Lagoon 10. Little Umbrellas 11. Uncle Meat 12. Louie Louie 13. Peaches En Regalia 14. Son Of Mr Green Genes Sheik Yerbouti 15. Easy Meat 16. Baby Snakes 17. Dead Girls Of London 18. What's New In Baltimore? 19. Brown Shoes Don't Make It 21. Flakes
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Nov 1, 2005 11:13:28 GMT 1
Ik kwam bij het zoeken op internet het volgende tegen:
'Tokyo': the 1995 World-Cup song The 1995 World-Cup song is called 'Tokyo (Olé, Olé)' and will be in all the record shops from Wednesday 26 October onwards. The song has been written by Hans Vandenburg, the balding lead singer of the famous Dutch pop group Gruppo Sportivo. At the request of the Amsterdam communication team Music Trends Media (MTM), where most employees are extremely Ajax-minded, he's added Dutch lyrics to his old hit 'Tokyo'. Just because we seem to like songs in our own language. Marco Borsato, Guus Meeuwisse, Danny Lukassen en now Hans Vandenburg. But he's not alone!
Het lijkt er dus op dat de discography nog niet compleet was. Kent iemand dit nummer? Lijkt me wel leuk eigenlijk.
|
|