kor
Full Member
Superman is BACK (met z'n kids)
|
Post by kor on Mar 20, 2005 20:21:21 GMT 1
Albums LP/CD 1976 LP Rare tracks (mini album) 1977 LP 10 Mistakes 1978 LP Back to 78 1980 LP Copy,Copy 1981 LP Pop! Goes the brain 1982 LP Design Moderne 1984 LP Sombrero Times 1984 LP The greatest hats (verzamel) 1988 CD Back to 19 mistakes 1989 CD Sucker of the Century (mini album) 1992 2CD Young & Out 1994 CD Sing Sing (ook wel: Second life) 1995 CD 10 mistakes 1995 CD Back to 78 1995 CD Hey Girl (verzamel) 2000 CD Pop! Goes the brain/Design Moderne 2000 CD Back to 78/Copy Copy 2000 CD 10 Mistakes/Buddy Odor is a gas 2000 CD Married with Singles 2004 CD Topless 16 2004 DVD Career Movies
|
|
|
Post by Carolien on Mar 21, 2005 8:14:49 GMT 1
WAUW!!!!
|
|
|
Post by Mark on Mar 21, 2005 16:26:33 GMT 1
Ik heb hier ook nog MISTAKES liggen , een amerikaanse persing op het SIRE label Soort best of 10 mistakes en Back to 78 eigenlijk alhoewel Bernadette en Tokyo natuurlijk niet hadden mogen ontbreken
|
|
kor
Full Member
|
Post by kor on Mar 21, 2005 23:14:12 GMT 1
deze info heb ik weggehaald van de Cd: Married with singles. Het klopt dat er ook een persing is als LP : Mistakes en een soort elpee singe ( vijf nummers op een single) maar in welk jaar die "geperst" zijn weet ik niet. denk wel in de buurt van 1977/1978
|
|
|
Post by Carolien on Mar 22, 2005 8:23:03 GMT 1
Op de pagina van het Popinstituut staat een uitgebruidere discography. Deze heb ik even gekopieerd en hieronder geplakt:
Gruppo Sportivo In de discografie worden alle geluidsdragers die een act heeft uitgebracht per formaat chronologisch opgesomd. Om het overzichtelijk te houden beperken we ons tot de titel (bij een single ook van de B-kant), het type geluidsdrager, jaar van uitgave, label, overzicht van gastmuzikanten (waaronder producers) plus eventuele opmerkingen over de uitgave.Singles
---------------------------------------------------------------------- Out There In The Jungle type en jaar 7', 1976 label Polydor B-kant I Can’t Stop Loving You hitnotering 13-11-1976, Top 40, weken, plaats Tip
----------------------------------------------------------------- Hoola Fever type en jaar 7', 1977 label Polydor B-kant Nickles And Dimes
---------------------------------------------------------------------- Hey Girl type en jaar 7', 1978 label Ariola B-kant Real Teeth Are Out gastmuzikant Eric Wehrmeyer Hans Vandenburg Max Mollinger Meike Touw Peter Calicher Rein van den Broek hitnotering 23-12-1978, Top 40, 6 weken, plaats 19
---------------------------------------------------------------------- Rock ‘n Roll type en jaar 7', 1978 label Ariola B-kant I Shot My Manager hitnotering 1-4-1978, Top 40, 5 weken, plaats 27
------------------------------------------------------------------------ Disco Really Made It type en jaar 7', 1979 label Ariola B-kant I Don’t Know hitnotering 3-3-1979, Top 40, 7 weken, plaats 11
----------------------------------------------------------------------- Rare Tracks type en jaar 12', 1979 label bijzonderheden de eerste twee singles plus Nobody Can Win Forever
----------------------------------------------------------------------- Sleeping Bag type en jaar 7', 1979 label Ariola B-kant I Don’t Love You hitnotering 2-6-1979, Top 40, weken, plaats Tip
----------------------------------------------------------------------- Up To Date type en jaar 7', 1980 label Ariola B-kant Ramona
------------------------------------------------------------------------ Holland Now type en jaar 7', 1981 label Ariola B-kant A Girl Like You
----------------------------------------------------------------------- My Old Cortina type en jaar 7', 1981 label Ariola B-kant My Favorite Song
------------------------------------------------------------------------ Rhythemisaconstantbeat type en jaar 7', 1981 label Ariola B-kant If Beauty Is bijzonderheden Ook op 12': Ariola 600489
----------------------------------------------------------------------- Very Nice type en jaar 7', 1981 label Ariola B-kant No Shampoo
----------------------------------------------------------------------- Happily Unemployed type en jaar 7', 1982 label Ariola B-kant (Gimme A) Break
----------------------------------------------------------------------- Two Tickets For Rio type en jaar 7', 1984 label Nova Zembla B-kant Mumbo Jumbo
----------------------------------------------------------------------- Radar type en jaar 7', 1985 label Nova Zembla B-kant What Kind Of Normal Guy Am I ?
----------------------------------------------------------------------- Mexican Radio type en jaar 7', 1988 label Nova Zembla B-kant Alice In Switzerland
----------------------------------------------------------------------- Blue Moon type en jaar 7', 1989 label Jaws B-kant A Horse With No Name bijzonderheden Ook op cd-single: Jaws 5521-3
----------------------------------------------------------------------- Sucker Of The Century type en jaar 7', 1989 label Jaws B-kant Hadn’t Much To Say bijzonderheden Ook op cds: Jaws 5518-3 met extra nummer In My Shelter
----------------------------------------------------------------------- She Said type en jaar 7', 1990 label Jaws B-kant I I I (Ay Ay Ay)
----------------------------------------------------------------------- She Was Pretty type en jaar CDS, 1991 label VAN B-kant Something Else
----------------------------------------------------------------------- Only Feeling Fine When It’s Christmas Time type en jaar CDS, 1992 label VAN B-kant Trendy Wendy
---------------------------------------------------------------------- Repeatlemania type en jaar 7', 1992 label VAN B-kant Norma-Lee bijzonderheden Ook op cd-single: VAN CDS 9970113 met extra nummer Big Star Vampire
----------------------------------------------------------------------- Beep Beep Love (live) type en jaar CDS, 1994 label VAN B-kant Rock ‘n Roll(live)/I Want You Back (live)
----------------------------------------------------------------------- Mission A Paris(live) type en jaar CDS, 1994 label VAN B-kant Blah Blah Magazines (live)/Family Life (live)/Girls Never Know/Armee Monika
----------------------------------------------------------------------- I Don't Think So type en jaar CDS, 2000 label Double Dutch Albums 10 Mistakes type en jaar LP, 1977 label Ariola bijzonderheden In 2000 geremasterd uitgegeven op cd, samen met Buddy Odor Is A Gas (dat uitgebracht is onder de bandnaam Buddy Odor Stop) (Pseudonym cdp 1067dd) hitnotering 11-4-1978, Albumlijst, 12 weken, plaats 27 30-9-1978, Albumlijst, 9 weken, plaats 27
----------------------------------------------------------------------- Back To 78 type en jaar LP, 1978 label Ariola gastmuzikant Eric Wehrmeyer Hans Vandenburg Jan Cees Tans Max Mollinger Meike Touw Peter Calicher Rein van den Broek bijzonderheden In 2000 geremasterd uitgegeven op cd, samen met Copy Copy (Pseudonym cdp 1068dd) hitnotering 4-11-1978, Albumlijst, 27 weken, plaats 3
---------------------------------------------------------------------- Copy Copy type en jaar LP, 1980 label Ariola bijzonderheden In 2000 geremasterd uitgegeven op cd, samen met Back To '78 (Pseudonym cdp 1068dd) hitnotering 5-7-1980, Albumlijst, 5 weken, plaats 34
----------------------------------------------------------------------- Pop! Goes The Brain type en jaar LP, 1981 label Ariola gastmuzikant Ruud Brink bijzonderheden In 2000 geremasterd uitgegeven op cd, samen met Design Moderne (Pseudonym CDP-1069-DD)
----------------------------------------------------------------------- Design Moderne type en jaar LP, 1982 label Ariola gastmuzikant thingy Schulte Nordholt Eddie Conard Josée van Iersel Max Mollinger Peter Calicher bijzonderheden In 2000 geremasterd uitgegeven op cd, samen met Pop! Goes The Brain (Pseudonym CDP-1069-DD)
----------------------------------------------------------------------- Sombrero Times type en jaar LP, 1984 label Nova Zembla gastmuzikant thingy Schulte Nordholt Hans Vandenburg Max Mollinger Meike Touw Michiel Eilbracht Michiel Hoogenboezem Michiel van Leeuwen Paul Berding Peter Calicher
----------------------------------------------------------------------- Sucker Of The Century type en jaar LP, 1989 label Jaws
----------------------------------------------------------------------- Young & Out type en jaar 2CD, 1992 label VAN gastmuzikant Enna Mahieu Eric Wehrmeyer Hans Vandenburg Imme Tonkes Inge Bonthond Jan Cees Tans Jerry van Dijk Marie-José Sonneveld Max Mollinger Meike Touw Michiel Eilbracht Michiel van Leeuwen Mike Meijer Peter Calicher Willem van der Wall
----------------------------------------------------------------------- Sing sing type en jaar CD, 1994 label VAN gastmuzikant Boy Raaymakers Hans Vandenburg Jan Cees Tans Martin Bakker Mike Meijer Peter Calicher Wolter Wierbos Wouter van Bemmel
----------------------------------------------------------------------- Married With Singles type en jaar CD, 2000 label Double Dutch bijzonderheden Alle singles inclusief niet op album verschenen b-kantjes
----------------------------------------------------------------------- Career Movies type en jaar DVD, 2004 label Inspire Music
----------------------------------------------------------------------- Topless 16 type en jaar CD, 2004 label Play It Again Sam bijzonderheden bevat tevens dvd
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Mar 22, 2005 11:52:40 GMT 1
Hardstikke goed die overzichten van de Gruppo discography. Het is me wel duidelijk dat in nog wel even bezig zal zijn eer ik het complete werk verzameld heb.
Is bij jullie misschien ook iets bekend over tv optredens, live opnames / bootlegs?
Ik heb zelf in iedergeval een video van een uitgebreid optreden van Gruppo op de uitmarkt van een jaar of wat geleden (niet officieel maar gewoon zelf opgenomen van tv).
|
|
|
Post by Mark on Mar 22, 2005 16:23:15 GMT 1
wow mooi gedaan Carolien! Veel werk van gemaakt hoor iedere keer met de titel in het rood! Ik moet eerlijk zeggen dat mijn verzameling helaas ook niet helemaal compleet is...... Gijs.... mij is niks bekend van bootlegs maar op de DVD career movies staan wel liveopnames... Misschien komt het nog wel: Gruppo live in de kuip! Hans zal wel liever in de ArenA staan denk ik.... welja zien ze daar ook eens een goeie show! ;D
|
|
|
Post by Carolien on Mar 22, 2005 18:31:33 GMT 1
De video die ik heb (van Kor overgetaped (uiteraard)) staat ook op de DVD CAREER MOVIES Dus voor clips en live optredens raad ik aan om de DVD te kopen!! ;D
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Mar 22, 2005 20:30:02 GMT 1
Career movies geeft inderdaad een fijn overzicht van de clips, life optredens enz. Maar ja, die heb ik dus al en als echte liefhebber wil je natuurlijk altijd meer.
Overigens heb ik zelf ook nog een heel oud bandje met een paar nummers van Gruppo gespeeld voor het radio programma Leidsche kade life. Ik weet niet meer precies van wanneer dit is maar ik schat van zo'n 20 jaar geleden.
|
|
|
Post by Mark on Mar 22, 2005 20:37:11 GMT 1
Ik moet wel nog ergens een cassetebandje hebben met het interview van Gruppo met Frits Spits ( avondspits) op Hilversum 3 ( 3FM bestond nog niet , Gruppo zong al zijn eigen lied!)
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Apr 4, 2005 18:03:13 GMT 1
Heb vorige week een heuze gruppo bootleg op de kop getikt. Het betreft hier een op cd gebrande live recording van 22 november 1980 (Dorpshuis RuinerWold). Dit alle in een keurig verzorgd hoesje. De volgende tracks staan er op:
Don't count on me Won't fall in love again Ramona Live in Tokyo I said no No more weekend Last time forever What happened to romance Too clever (to be a superstar) Hey, hey Hey girl Buddy odor Girls only My old cortina Up to date Hello radio Watch out boy I'm a man My favourite song Rock & roll / disco
Inmiddels heb ik er mp3 tjes van geript. Eigenlijk met de bedoeling om ze ergens op het forum te plaatsen (ik heb zelf geen webserver) alwaar de liefhebber ze kan downloaden. Het is me niet duidelijk of dat kan en zo ja hoe. Mocht het kunnen laat me dan even weten wat ik moet doen, dan zet ik ze erop.
|
|
|
Post by Mark on Apr 4, 2005 18:11:44 GMT 1
Helaas hebben we geen uploadmogelijkheid op dit forum..... Je zou een gratis homepage bij geocities kunnen nemen dan heb je 15 mb ruimte dus ook niet bizar veel.... Ik hou me wel aanbevolen op m'n email trouwens! markvanutrecht@gmail.com ( kan 1 gigabyte in dus la maar komen! Nog iemand een invite voor Gmail nodig? uitleesbaar via Outlook dus lekker voor erbij!)
|
|
kor
Full Member
|
Post by kor on Apr 4, 2005 18:21:06 GMT 1
Gijs te gek dat je een bootleg te pakken hebt gekregen.
Volgens mij heet het nummer "Hello radio" niet zo maar "goodbye radio" van de cd/lp "copy,copy "
De nummers "Won't fall in love again","Too clever (to be a superstar)","Hey, hey" en "I'm a man" komen mij niet bekend voor. Dus als ik ze eens zou kunnen horen, bijzonder graag.
|
|
Gijs
Junior Member
|
Post by Gijs on Apr 4, 2005 18:39:14 GMT 1
Kor, als ik je email adres kan krijgen stuur ik je de mp3tjes op. Kan wellicht via Mark geregeld worden? Ik vind het ook prima als Mark mijn email adres aan jou doorstuurt. Dan moet je me uiteraard wel zelf even mailen zodat ik jou adres heb.
|
|
|
Post by Mark on Apr 4, 2005 19:21:21 GMT 1
Leuk joh "Life in Tokyo"en "Tokyo" achter elkaar! "Put something in your ears , if you dont like hardrock" Zou Hans weleens in Tokyo geweest zijn? Wij wilden er vorig jaar ook naartoe ( paar dagen tussenstop op weg naar Filipijnen) maar het ticket Tokyo-Manila was bijna net zo duur als Amsterdam-Tokyo.... toen is het Kuala Lumpur geworden.... Klinkt niet zo leuk ....Kuala Lumpur.. im on my way maar wel volledig via land te bereiken in een nieuwe Toyota!
|
|