|
Post by Mark on Jul 31, 2006 16:32:15 GMT 1
Leuk werk heb jij zeg.... eerst een beetje kletsen en dan zingen! ;D Maar inderdaad, Tokyo (by Gruppo Sportivo) is bij veel mensen bekend, zelfs in Amerika.... dus. Is er nergens een clipje van Tokyo dan kunnen we die op youtube zetten als bewijs EN een goeie promotie!
|
|
|
Post by Stuffy AanmeGummi on Jul 31, 2006 18:16:40 GMT 1
Op de DVD "Career Movies" speelt Gruppo Tokyo live tijdens een Italiaanse tour. Bijna op dezelfde wijze als die zakjapanners, als een ska- nummer
|
|
kor
Full Member
Superman is BACK (met z'n kids)
|
Post by kor on Jul 31, 2006 18:29:10 GMT 1
ook op de DVD tijdens het Rockpallast concert kun je "Tokyo" zien. ongeveer na 33;26 minuten kijken. (niet doorspoelen maar genieten van het optreden)
groet van kor
|
|
|
Post by Mark on Aug 1, 2006 16:25:51 GMT 1
Oh ja da,s waar daar staat Hans te zingen met kauwgom in z'n mond..... typisch 80. Maar die ga ik niet op youtube zetten anders krijg ik de Gruppo advocaten ook nog aan de deur Ik ga 'm weer eens kijken die DVD , is al weer een tijdje geleden!
|
|
kor
Full Member
Superman is BACK (met z'n kids)
|
Post by kor on Aug 1, 2006 18:10:58 GMT 1
yep mark moet je echt doen! afgelopen weekend ook weer eens gekeken. ik vindt het comentaar over de clips erg leuk. ;D eigenlijk de gehele dvd
|
|
|
Post by Mark on Aug 3, 2006 18:47:14 GMT 1
Gisteren weer eens gekeken de DVD , inderdaad prachtig de commentaren van Hans, Peter, Lies en Max. Die copycopy sticker op de vrachtwagen moet ik ook nog ergens hebben , zou wel cool zijn als ik die kan vinden.... even de garage overhoop halen dan maar... ON TOPIC: Ik heb een nieuw topic geopend op het forum van de platenmaatschappij van Puffi AmyYumi om ze even op de hoogte te stellen van de rip off! Compleet met sample dan kan iedereen het horen! Ook een bericht geplaatst in het guestbook op de officiele site maar die wordt eerst gescreend voor plaatsing dus ik ben benieuwd of het geplaatst wordt! forum: www.tofurecords.com/forum/v3/index.php scroll naar artists dan naar Puffy Amy Yumi Homepage: www.puffyamiyumi.com/Update 4 augustus: Er wordt gereageerd op mijn bericht in het forum van Puffy door hun fans en ze zijn het er ook mee eens dat het een rip off is! Ze schrijven hun nummers echter niet zelf dus misschien dat ze Tokyo van Gruppo niet eens kennen.... Dit is 1 van de reacties: A couple of Puffy's songs have come uncomfortably close to other songs in the past (the opening to "Jet Keisatsu" ("Jet Police"), which pretty much mirrors the opening to The Who's "Won't Get Fooled Again"; "Tokyo Nights" is quite similar to "Video Killed The Radio Star"), but they weren't exactly the same...unlike this case. And it also should be noted that in the two examples I listed above -- like "Tokyo I'm On My Way" -- Puffy didn't write the songs.
I wonder if Dexter Holland will actually fess up? Perhaps he'll use George Harrison's defense for ripping off "He's So Fine" in "My Sweet Lord" -- he "subconsciously" ripped off the song in question. I just hope Puffy doesn't catch any undue flak for recording a song they probably thought was a Dexter Holland original.Ook heb ik gevraagd hoe bekend ze eigenlijk zijn in Japan en US.. Heel bekend dus en ze hebben al meer dan 14 miljoen platen verkocht! 1 euro per plaat voor jou dan Hans?
|
|
|
Post by Mark on Aug 4, 2006 23:17:29 GMT 1
Bericht van mij in het guestbook van de Puffy's is NIET geplaatst! Hier hebben we NOG een ripoff van Tokyo , ik heb 'm al een keer geplaatst op de site van Hans maar voor diegenen die 'm nog nooit gehoord hebben: www.archive.org/download/ggs0203/ggs0203_6.1.mp3
|
|
|
Post by Mark on Oct 1, 2006 19:41:14 GMT 1
We krijgen nu zelfs bezoekers uit Japan die hier komen door op google naar de lyrics van Tokyo zoeken! Kijk maar bij "search engine" en "search words"
|
|
|
Post by Tijs on Oct 3, 2006 20:19:14 GMT 1
Hey, ik heb het interview gister gezien op Nederland 3 met Hans Vandenburg, en daarin zag ik het gedeelte over het nummer 'Tokyo, I'm On My Way'. Ik wist al eerder dat het nummer origineel van hen was en niet door Dexter Holland was geschreven (behalve de coupletten dan). Maar ik wist niet dat het ook in echt in een rechtzaak zou eindigen. Maar goed, waar voor ik hier ben: Ik ben moderator op de officiƫle Offspring messageboard, en heb daar een topic gestart over dit onderwerp. Misschien zou het leuk zijn als iemand die aan de kan van Gruppo Sportivo ook zijn/haar input zou geven? Je kan de topic hier bezoeken: www.offspring.com/forums/showthread.php?t=26182Groeten, Tijs
|
|
|
Post by Mark on Oct 4, 2006 19:32:13 GMT 1
|
|